טיפול באצבע פטיש – איך ניתן להתמודד עם המצב?

קיימות כל מיני בעיות שכיחות מאוד בכף הרגל שעלולות לפקוד כל אחד מאיתנו. גם כאלה שחושבים כי להם זה לא יקרה, עלולים למצוא את עצמם סובלים מבעיה כזאת או אחרת. אחת מהבעיות השכיחות ביותר היא אצבע פטיש, מצב שבו האצבעות מתקפלות כלפי כף הרגל. במצב כזה יהיה לכם מאוד קשה לדרוך על כף הרגל, והכאבים עשויים להיות בלתי נסבלים. ד"ר אנדי קרף מסביר על טיפול באצבע פטיש שגם מביא איתו תוצאות יעילות.

התאמת הנעל לכף הרגל

אחת מהפעולות הראשונות שתצטרכו לעשות תהיה להתאים את הנעל לכף הרגל. נעליים צרות הן אלה שגורמות ברוב המקרים להופעת אצבעות פטיש. אם הנעל לא תהיה תואמת לכף הרגל היא עשויה להחמיר את המצב עוד יותר. לכן עוד לפני שאתם בוחנים פתרונות אחרים יהיה עליכם להחליף את הנעליים. נשים צריכות להימנע מלנעול נעלי עקב כי הן הנעליים הכי בעייתיות שיש מבין המבחר הקיים.

ביצוע טיפולי פיזיותרפיה

כאשר הבעיה נמצאת בתחילת הדרך יהיה אפשר לתקן אותה על ידי פיזיותרפיה. הטיפול הפיזיותרפי חייב להתבצע על ידי מומחה לכף הרגל שמבין את חומרת הבעיה. טיפול באצבע פטיש לא יכול להתבצע על ידי כל איש מקצוע שיציע לכם את השירותים שלו. הטיפול הפיזיותרפי אמור בין היתר לשפר את המצב ולהחזיר אתכם למצב שבו תוכלו לדרוך על כף הרגל ללא כאב. כמובן שהוא לא יהיה ממש יעיל במקרים שבהם המצב כבר חמור מאוד.

מדרסים לאצבע פטיש

כמו כל בעיה שמקורה בכף הרגל, טיפול באצבע פטיש יכול להתבצע על ידי מדרסים. קיימים מדרסים מיוחדים שמתאימים לבעיה הרפואית הספציפית הזאת. המדרסים אומנם לא יכולים להביא לשינוי משמעותי, אך הם כן מפחיתים את עוצמת הכאב. בחלק מהמקרים הם עשויים להביא לשיפור מסוים במצב, אך הם כן מונעים ממנו להחמיר עוד יותר. הרי החשש הכי גדול שלכם יהיה שהמצב יחמיר פי כמה.

ניתוח לטיפול באצבע פטיש

אף אחד לא רוצה לבצע ניתוח, אך לעיתים האפשרות הזאת תהיה האפשרות היחידה. ניתוח אמור בין היתר לשפר את הצורה של העצם ולהחזיר את כף הרגל למצב הרצוי. נדגיש כי ההחלמה מהניתוח יכולה לקחת זמן, אך מדובר על השיטה הכי יעילה שיש. היא השיטה היחידה שהוכיחה את עצמה כיעילה בכל מצב. מי שסובל מאצבעות פטיש כבר זמן רב יהיה מוכרח לבחור באפשרות הזאת.  

צילום:freepik

You may also like...

דילוג לתוכן