בתי ספר ומוסדות חינוך בגבעתיים

החינוך בגבעתיים נחשב לאחד הטובים באזור המרכז ובארץ כולה. בעיר ניתן להנות משפע של מוסדות חינוך לכל הגילאים, מערכת עשירה של חינוך בלתי פורמלי וכמובן תמיכה גם באלה שזקוקים לחינוך מיוחד. מוסדות החינוך הרבים בעיר מאפשרים לכל אחד לבחור את החינוך שמתאים לו, ואנחנו כאן כדי לספר לכם את כל מה שצריך לדעת על החינוך בעיר גבעתיים.

 

גבעתיים

גבעתיים היא עיר שנמצאת בין תל אביב לרמת גן, וגרים בה כיום בערך 60 אלף נפש. העיר נחשבת לאחת הצפופות בארץ, והביקוש למגורים בה גבוה במיוחד. בין שאר השירותים שאותם תושבי העיר יכולים לקבל, בולטת בצורה ניכרת מערכת החינוך בעיר.

 

חינוך בגבעתיים

מערכת החינוך בעיר גבעתיים אמורה לתת מענה לכלל התושבים, ביניהם גם תושבים שמשתייכים לזרמים וקהילות שונות. החינוך בגבעתיים מקיף את כל הגילאים והניסיון הוא לספק לכל אחד את החינוך שמצד אחד יהיה המתאים ביותר עבורו, אך כמובן כזה שגם מכשיר אותו לתחנות הבאות שלו במשך החיים. החינוך בגבעתיים מתחיל כמובן כבר בגיל הגן.

 

גנים

בעיר גבעתיים יש עשרות גנים והם משרתים את כלל הזרמים באוכלוסייה. בין כל הגנים ניתן למצוא מספר גנים שנועדו עבור הציבור הדתי, שגם הוא חלק בלתי נפרד מהתושבים בגבעתיים. בנוסף, בעיר ישנם מספר גנים שנועדו עבור ילדים הזקוקים לחינוך מיוחד או סיוע רגשי כך שהם לא צריכים לצאת מהעיר על מנת לקבל את החינוך הטוב ביותר עבורם.

 

בתי ספר יסודיים

בעיר גבעתיים ישנם תשעה בתי ספר יסודיים, כאשר אחד מבתי הספר הוא בית ספר ממלכתי דתי שנועד לשרת את הציבור הדתי בעיר. בתי הספר נבדלים זה מזה בדגשים החינוכיים שאותם הם בוחרים לחרוט על דגלם, אולם כולם יחד מקדשים את הדאגה לפרט והחתירה למצוינות ברמה הלימודית.

 

תיכונים

מערכת החינוך התיכונית בעיר נחשבת למובילה בתחומה, ובשנת 2020 זכתה העיר לככב במקום הראשון באחוזי הזכאות לבגרות של תלמידיה כאשר יותר מ98% קיבלו תעודת בגרות. מלבד תיכונים רגילים שקיימים בעיר ניתן גם למנות את תיכון תלמה ילין שמשלב לימודי תיכון יחד עם לימודי אומנות במגוון תחומים, ונחשב לאחד מהמקומות הטובים בארץ בשילוב הזה.

 

תנועות נוער

היום כולם מבינים שמערכת חינוך פורמלית היא רק חלק מהבניין החינוכי שאותו אנחנו מנסים לבנות בקרב הנוער. לאור זאת גבעתיים תומכת בצורה מלאה בתנועות נוער שונות מתוך הבנה שגם החינוך הבלתי פורמלי הוא חלק אינטגרלי ממערכת החינוך בעיר. בעיר יש מספר תנועות נוער ביניהן הנוער העובד והלומד, כנפיים של קרמבו, איגי וכמובן תנועת בני עקיבא שבה חברים בעיקר בני נוער דתיים.

 

חינוך מיוחד

כאמור, גם בהקשר של גנים וגם בהקשר של בתי ספר החינוך המיוחד בגבעתיים מקבל מענה בהיקף נרחב. בעירייה ישנה מחלקה מיוחדת שנועדה לתת תמיכה להורי לילדי החינוך במיוחד, כך שהילדים יקבלו את כל מה שמגיע להם מצד מערכת החינוך.

 

מרחבי למידה בעיר

מלבד בתי ספר, ברחבי העיר ישנם מספר מרחבי למידה שמיועדים עבור בני הנוער, על מנת שיהיה להם מקום שבו הם יכולים ללמוד בצורה מהנה. המרחבים עוצבו עם אנשי המקצוע המובילים על מנת לתת לתלמידים את התנאים הנוחים ביותר שיעזרו להם להגיע להצלחה לימודים.

 

לסיכום

מערכת החינוך בגבעתיים נחשבת לאחת המובילות בארץ, וכל תושב בעיר יכול למצוא את מוסדות החינוך המתאימים לו. בעיר גם פועלות תנועות נוער בהיקף נרחב, ואף קיימים בה מספר מרחבי למידה שבהם תלמידי העיר יכולים להגיע וללמוד באווירה נוחה מחוץ למוסדות.

You may also like...

דילוג לתוכן