זמני כניסת השבת בגבעתיים

כולם מכירים את העיר גבעתיים בתור שכנתה של האחות הגדולה, תל אביב, שנמצאת ממש בצד השני של הרחוב, או לחילופין, כשכנתה הקרובה של רמת גן, גם עיר ואם בישראל. אז מה הם זמני כניסת השבת בגבעתיים? למה זה בכלל חשוב? ולמי זה משנה? כל הפרטים ממש כאן לפניכם.

גבעתיים

גבעתיים הוכרזה כעיר בשנת 1959, ויש בה כ – 60 אלף תושבים. היא שכנה של רמת גן ושל תל אביב, וידועה בתור עיר קהילתית מאוד ויחסית שלווה. גבעתיים אינה עיר גדולה כל כך, אבל עדיין בשל גודלה הגיאוגרפי הקטן, היא נחשבת כעיר השנייה בצפיפותה בישראל, אחרי בני ברק.

איך קובעים את זמני כניסת השבת בגבעתיים?

כמו שקובעים בכל עיר בישראל, זמן כניסת השבת בגבעתיים הוא כחצי שעה לפני השקיעה. כאשר בגבעתיים באופן ספציפי הזמן עומד על 22 דקות לפני השקיעה. זמן יציאת השבת מבוסס על 8.5 מעלות מתחת לאופק. יש לציין כי לא כולם מקפידים בדיוק על זמני כניסת השבת ויש המעגלים כלפי מעלה או מטה.

למה בכלל חשוב לדעת את זמני כניסת השבת?

אמנם גבעתיים אינה מוגדרת כעיר דתית, אך יש בה הרבה תושבים מסורתיים, וכאלה המכבדים את השבת ושומרי השבת. כמובן הרבה מהתושבים הם גם כאלה שהוריהם שומרים שבת, או משפחתם הקרובה, ולכן לשאלה מתי עליהם להגיע לבקרם לארוחת שישי יש חשיבות רבה מאוד.

אפשר לראות שינוי ברחוב לאחר כניסת שבת?

כאמור, גבעתיים איננה עיר דתית, ובהתחשב בעובדה זו, אם תיסעו ברחובות גבעתיים לאחר כניסת השבת, כלל לא בטוח שתבחינו האם יש הבדל כלשהו בין מצב התחבורה והתנועה בעיר לפני כניסת השבת לכמות שנותרה לאחר זמן הדלקת נרות.

אז מה קורה תכלס בכניסת השבת בגבעתיים?

כניסת השבת כן מבשרת שינוי כלשהו באווירה, אנשים מרגישים יותר חופש. ניתן לפגוש משפחות רבות שצועדות לקרוביהם לארוחות שישי. צעירים הממהרים למשחק הכדורגל, ומבוגרים החוזרים מהים. שבת זה גם דבר דתי, אבל לגמרי גם זמן לעצירה ולמחשבה. וזאת האווירה ששוררת בגבעתיים לאחר כניסת השבת. היכולת לתהות ולחשוב, לעצור ולנוח, לקרוא איזה ספר ולשתות קפה, כשהשבת נכנסת וכל הדברים הטכניים של השבוע קצת נרגעים.

לסיכום, זמן כניסת שבת, בכל מקום, הוא פרט חשוב ביותר. גם לכאלה שלא שומרים את השבת ככתבה וכלשונה. ועדיין, השבת היא פסק זמן, והיא אירוע לאומי שמתרחש מדי שבוע. זמן כניסת השבת, הוא בדיוק הזמן בו העולם עובר ממצב של תזוזה ותנועה בלתי פוסקת, למצב של הפסקה ורגיעה. 22 הדקות הללו לפני השקיעה ולאחר הדלקת הנרות, הן בדיוק אותו זמן של בין השמשות הרגוע והנינוח. גם השמיים הופכים לכתומים וורודים, גם כולם כבר קיבלו את השבת, וזה הזמן להתרווח מעט בכיסא.

 

 

You may also like...

דילוג לתוכן