אורתופד ירך – מה זה?

אורתופד ירך הוא אורתופד מומחה שתחום ההתמחות בו הוא מטפל הוא הירך. כל אורתופד מתמחה במספר אזורים שונים בגוף בהם הוא מוסמך לטפל. כאשר יש לנו כאבים בירך, סדקים בירך או פציעות שונות בחלק גוף זה, חשוב מאוד שנדע לפנות לרופא שמתמחה בטיפול דווקא בחלק זה. הבחירה ללכת לרופא מומחה שמתמחה בדיוק בסוג הבעיה הבריאותית שיש לנו – יכולה להטיב עם המצב הבריאותי שלנו מאוד. חשוב מאוד לא לזלזל בכאבים שיש לנו בירך ולחשוב שהם פשוט יחלפו מעצמם – אם נקבל טיפול מוקדם נוכל להימנע מכאב.

פרופ' רונן דבי – איך הוא יכול לעזור לנו להתמודד עם כאב?

פרופ' רונן דבי הוא אורתופד ירך מומחה. הוא יכול לסייע לנו להתמודד עם כאבים עזים שיש לנו בירך. כאבים בירך מאפיינים בדרך כלל אנשים בני הגיל השלישי – אז יש שחיקה בעצמות והיחלשות שלהן כתוצאה בין השאר מגיל, מאמץ וגם ירידה באיכות וכמות הסידן בעצמות שלנו. כאשר יש לנו בעיות בירך הכאב שאנחנו יכולים לסבול ממנו יכול להיות גדול מאוד וקשה עד כדי כך שנתקשה לבצע פעולות פשוטות כמו הליכה או עלייה במדרגות. אם אנחנו מתחילים לזהות בגוף שלנו כאבים בירך, חשוב לפנות כבר בתחילת הזמן בו מופיע הכאב לרופא לשם קבלת טיפול רפואי מתאים. 

האם ניתוח החלפת ירך יכול לסייע לנו?

במקרים בהם הנזק לירך הוא חמור, אין ברירה אלא לעבור ניתוח להחלפת ירך. מה שמחליפים למעשה בניתוח זה את מפרק הירך. נהוג להחליף את המפרק בחומר מיוחד העשוי מפלטינה או חומרים איכותיים אחרים. החלפת המפרק יכולה לסייע לנו להרגיש חזקים ומחוזקים יותר. אם אנחנו רוצים לשפר את האופן שבו אנחנו הולכים בשגרת היומיום שלנו או את האופן שבו אנחנו עולים ויורדים במדרגות – אין לנו ברירה אלא לעבור ניתוח.

בסופו של דבר, חשוב שנהיה מודעים לגוף שלנו ולכאבים שיש לנו. מודעות זו יכולה לאפשר לנו להרגיש חזקים יותר והיא יכולה לסייע לנו לקבל טיפול רפואי בזמן שיטיב עמנו. ברפואה יש חשיבות רבה לקבלת טיפול רפואי מקדים שיכול לסייע למנוע החמרה בבעיות בריאות שונות כמו למשל בעיות אורתופדיות. ההתמודדות עם בעיה זו מוקדם ולא מאוחר יכול לסייע לנו למנוע מעצמנו הרבה מאוד זמן של סבל וכאב. התייעצות וקבלת טיפול מרופא מומחה תוכל לסייע לנו להרגיש רעננים יותר, כך שנוכל להיות חזקים יותר מבחינה פיזית ומנטלית.

צילום:freepik

You may also like...

דילוג לתוכן