טיפים לתכנון נכון של בית

תכנון נכון לבית הוא תהליך חשוב ביותר, שיכול להשפיע רבות על איכות החיים שלנו בבית. תכנון נכון יבטיח שהבית שלנו יהיה פונקציונלי, נוח ומעוצב.

ישנם מספר דברים חשובים שצריך לשים דגש בתכנון לבית, למשל:

  • צרכים ורצונות (פרוגרמה): חשוב להתחיל בהבנה ותכנון של הצרכים והרצונות. מה אנו רוצים שהבית שלנו יעשה עבורנו? כמה חדרים אנו צריכים? איזה סוג של ריהוט אנו רוצים? כל תשובה על שאלה שכזו הופכת להיות חלק מהעיצוב הכללי של הבית הן ברמה הפונקציונלית והן ברמה העיצובית. 

  • מסגרת תקציב: בנייה או שיפוץ בית יכולים להיות יקרים, ולכן חשוב להגדיר תקציב ברור ולדבוק בו. נהוג להוסיף למסגרת התקציב אחוז חריגה בגובה של כ- 15% מסך התקציב כולו. 

  • מיקום: הבית הוא לא רק המבנה עצמו הוא איכות החיים שלנו וכל מה שאנו עושים מחוץ לבית ולכן חשוב לבחור מיקום שיענה על הצרכים שלנו, כגון קרבה לעבודה, בית ספר/ גני ילדים / מתנ"ס שכונתי / תחב"צ  וכל שירותים מוניציפליים ו/או אחרים.

  • אזור אקלימי: בין אם צפון ובין אם דרום הארץ.  חשוב לקחת בחשבון את האזור האקלימי בעת התכנון. אם גרים באזור עם מזג אוויר קר / חם, נצטרך לתכנן בית עם חימום/ מיזוג טוב ולהיערך גם בהיבט החסכוני והאנרגטי.  

טיפים חשובים לתכנון נכון של בית

להלן 5 טיפים חשובים לתכנון נכון לבית:

  1. התייעצו עם אדריכל / מעצב פנים – אם אתם לא בטוחים איך לתכנן את הבית שלכם, התייעצו עם אדריכל או מעצב פנים שיוכלו לעזור לכם ליצור תוכנית שתתאים לצרכים והתקציב שלכם.

  2. השתמשו בהדמיות: לא כולנו בעלי חוש עיצובי / אדריכלי ולכן כדאי לבקש מהאדריכל ו/או המעצב כי יעלה את התכניות של הבית לתכנת 3D או הדמייה אחרת, כך תוכלו לראות (הכי קרוב למציאות) כיצד החדרים ייראו בפועל, כמו גם את המטבח, חדר המגורים, חדרי הרחצה, המרפסות וכל פרט נוסף בבית.

  3. התמקדו בפונקציונליות: אחד הדברים ה-חשובים ביותר בתכנון בית/ כל מבנה ו/או חלל הוא פונקציונליות. בית ו/או חלל שאינו פונקציונלי יכול להיות מעוצב ויוקרתי אך לא יהיה בו שימוש. לכן, וודאו שתכנון הבית שלכם יהיה פונקציונלי ויענה על כל הצרכים שלכם, למשל אם יש ילדים בבית (תינוקות/ קטנטנים או נוער), נצטרך לתכנן חדרי שינה מתאימים עבורם. אם אנו אוהבים לארח, נצטרך לתכנן מטבח גדול וסלון מתאימים לאירוח.

  4. התחשבו בצרכים העתידיים: אם את מתכננים בית, חשוב לקחת בחשבון את הצרכים העתידיים. אם אתם מתכננים להביא ילדים, וודאו שהבית יהיה גדול דיו בעבורם.

  5. תכנון נכון יבטיח שהבית יהיה הרמוני ומזמין. לדוגמה, בחירת צבעים ורהיטים שיתאימו לסגנון האישי שלנו ויצרו את האווירה אותה אנו רוצים. 

מחפשים אדריכל בתים פרטיים? מוזמנים ליצור איתי קשר או להיכנס לאתר שלי ולקבל פרטים נוספים

לחצו כאן 

שלכם, קלרה רגן

You may also like...

דילוג לתוכן